דף הבית >> דו"ח מדעי - אפקטיביות תהליך דרייב
 



 
שלושת הצעדים - טיפול אישי ממוקד

תהליך אישי וממוקד יעדים המיועד לילדים לנוער ולמבוגרים במגוון קשיים וצרכים, במטרה לסייע לאדם להתחבר לעצמו, לפעול מתוך התאמה למימוש הפוטנציאל האישי ולהביא את עצמו לידי ביטוי ולתחושת מימוש. 
התהליך משפר את רמת התפקוד במגוון רחב של קשיים וצרכים, כגון:
  • קשיי למידה ותפקוד
  • דימוי עצמי נמוך
  • בעיות התנהגותיות
  • קשיים בתפקוד המוטורי
  • קשיים בתפקוד בחברה
  • היפראקטיביות
  • קשיי קשב וריכוז ADD ו- ADHD
  • קשיי תפקוד עקב סטרסט
  • שיפור כישורי חיים וכישורי התמודדות
  • העצמה אישית
 
  מבנה כללי של תהליך "שלושת הצעדים" :
 
 
בתחילת התהליך מתבצע אבחון אינטגרטיבי ממוקד- המשלב אבחון כירולוגי פסיכודיאגנוסטי באמצעות כף היד , פרי פיתוחו של ד"ר ארנולד הולצמן בשילוב עם אבחון גופני פרי פיתוח של מר משה אלבאום.
האבחון האינטגרטיבי מאפשר אבחון מדויק של מבנה האישיות של האדם, של מצבו הנפשי ושל מצבו הגופני-תפקודי.
האבחון הגופני בודק את תקינות מערכות הגוף כל אחת בנפרד וגם את תפקודן יחד, במטרה לזהות את הגורמים המייצרים קושי תפקודי ולימודי.
עקב קשיי התפקוד, האדם מסגל לעצמו "מעקפים" לקשייו. המעקפים גוזלים משאבים וכוחות רבים שלא מותירים אנרגיה להתמודדות האמיתית.
המטרה באבחון היא  הכרות ובניית תהליךהממוקד אישית למצבו הגופני, אופיו ומערך כוחותיו המיוחד של האדם.
האבחון של "מרכז גוף בתנועה" הנו ייחודי בכך שמבצעים אותו שני מאבחנים יחדיו, המגיעים מאסכולות שונות, ויחדיו מבצעים את האבחון האינטגרטיבי.
 
 
  צעד ראשון – תנועה המלווה בעיבודים רגשיים, בדמיון מודרך, במגע ובכלים רלוונטיים נוספים,  במטרה לחיזוק גופני-רגשי באמצעותו מתהווה תהליך של חיזוק כוח הרצון, חיזוק הדימוי העצמי והביטחון העצמי של המשתתף בתהליך. בצעד הראשון מתבסס הקשר והאמון בין המטופל-המטפל-הסביבה.

צעד שני – עבודה אינטגרטיבית על הקשיים הרגשיים ועל היעדים אשר הוגדרו בתחילת התהליך, תוך יצירת מעגלי סביבה תומכת לתהליך.

צעד שלישי – שיקוף הבנה והטמעה אמיתית ש"אני יכול/ה מסוגל/ת ורוצה" שאני כבר במקום אחר, במקום שאליו שאפתי להגיע. בניית מסגרת שתהווה אורח חיים נכון, בריא ומעצים להמשך.
 
ב"מרכז גוף בתנועה" חשוב לנו שהמשתתף בתהליך שלושת הצעדים יחווה תהליך אינטגרטיבי מעצים ומכיל ולכן אנו "מגייסים" לטובת התהליך את תמיכתם של "הסובבים המשמעותיים" למשתתף, כלומר- ההורים,  המורים, בן הזוג, הילדים וכו'.... לדוגמא, עפ"י הצורך, התהליך מלווה בהדרכת הורים, בשיחות עם המורה / ביה"ס, בליווי תזונאית קלינית/הוליסטית וכו'...

התוצר אליו חותרת הגישה היא להביא את האדם להכרות ומודעות לעצמו וליכולתו, לשליטה מרבית על תפקודו, לשיפור כישורי הביצוע שלו ולחיזוק האמון בעצמו ובתחושת המסוגלות העצמית שלו. 
 
 
 
המסר של נדב שסיים בהצלחה את תהליך שלושת הצעדים:
"הכול בראש, אם אני רוצה משהו, אני יודע שאני יכול, שאני מסוגל ושאני אצליח!"
 


 


שקד ילד מחונן עם שפע כישורים ופוטנציאל שסיים את תהליך שלושת הצעדים למימוש הפוטנציאל, לשיפור התפקוד וההרגשה ולהעצמה!
 
 

 
רוני סיים בהצלחה את תהליך שלושת הצעדים בהנחייתו של צוריאל ישעיהו - רוני הגיע אלינו בשל מגוון סיבות, כגון: חוסר שקט, קושי בדחיית סיפוקים ובוויסות תפקודים ורגשות, קשיי קשב וריכוז, קושי להשתלב בחברה למרות רצון לעשות כן, מתעצבן מהר, בוכה לעיתים קרובות ובקלות, שימוש באגרסיביות ובאלימות פיזית ומילולית כלפי חברים ו/או משפחה.



רוני והוריו המשקיענים היו רציניים לאורך התהליך כולו, הגיעו לכל המפגשים, שיתפו פעולה לאורך כל הדרך והתמודדויות השונות, הכילו, הציבו גבולות, אתגרים וערכים וזכו לשיתוף פעולה מהמחנכת ומביה"ס. 
רוני סיים את התהליך בהצלחה והיום חש חזק יותר גופנית ורגשית, מצליח יותר, בעל כוח רצון מפותח יותר, מבין את חשיבותה של ההתמדה ומשתמש בזה, משתלב היטב ובביטחון בחברה ללא שימוש באלימות ובאגרסיביות והרבה יותר נהנה מהחיים.
תודה רבה לרוני ולמשפחתו המקסימה!
 
     
 
            
© כל הזכויות שמורות ל"מרכז גוף בתנועה" אינטגרציה משולבת בע"מ
 
לייבסיטי - בניית אתרים