דף הבית >> מכללת גשר >> קורס \ השתלמות שלושת הצעדים
 
                                                                                  קורס גישת שלושת הצעדים                              
  מטרות הקורס:
  • הכרות עם גישת שלושת הצעדים הן ברמה תיאורטית והן ברמה מעשית.
  • אפשרות ללמוד, להבין ולתרגל את הגישה האינטגרטיבית, שנבנית מתוך הבנת המקורות לקשיים, מתוך התאמה לצרכים ולסביבה בהתאמה למגוון מקרים, קשיים וצרכים.
  • למוד ותרגול של כלים מעשיים ממגוון תחומים, גישות ושיטות לבניית תהליך אינטגרטיבי בעבור המטופל ובסביבתו – במטרה לאפשר למטופל לעשות שינוי אמיתי ונכון, להשגת יעדים, לשיפור התפקוד וההרגשה ולמימוש הפוטנציאל.
  • מתן כלים מעשיים להיות מטפל טוב יותר ולעשות תהליכים משמעותיים שיוצרים אבני דרך לאיכות חיים ושיובילו לשינוי נכון שיחזיק לאורך זמן.
**  הקורס מוכר לגמול השתלמות

למי הקורס מיועד:
  • אנשי חינוך – גננות, סייעות ומורות, מורות יועצות, מורות טיפוליות, אנשי חנ"ג.
  • יועצים חינוכיים.
  • ​פסיכולוגים, עובדים סוציאליים , מטפלים, מאמנים.
  • הורים.
משך הקורס:

כ- 4.5 חודשים, פעם בשבוע למשך  4 שעות מלאות. בכל מפגש יהיה חלק מעשי וחלק תיאורטי. סה"כ 68 שעות אקדמיות.

מיקום הקורס: התע"ש 11, כפ"ס

*** לבוגרים תינתן אפשרות להשתלב בהתמחות ובעבודה במרכז גוף בתנועה.

*** הקורסים של מרכז גוף בתנועה מוכרים כגמול השתלמות.







         
    סילבוס הקורס:

רקע כללי
  • הרקע של התפתחות גישת שלושת הצעדים ומהותה.
  • מהם שלושת הצעדים והאם זה מספיק?
  • מהי הגישה האינטגרטיבית?
  • גוף-רגש-חשיבה-אנרגיה-סביבה – איך הכל מתחבר ועובד יחד לשיפור ההרגשה והתפקוד ולמימוש הפוטנציאל- לימוד מגוון כלים, תרגילים ומשחקים מעשיים לשיפור ההרגשה והתפקוד.
הכרות עם אבחונים לסוגיהם ומה עושים עם המידע הזה בפועל
אבחונים לסוגיהם – איך מפענחים אותם? מה הם אומרים? ומה אפשר לעשות עם המידע הזה? כיצד נעזרים במידע זה על מנת לבנות תכנית ותהליך עבודה נכון ואפקטיבי?
שאלון ותשאול – תשאול נכון, אינטגרציה גלוייה וסמוייה .
 אבחון סנסורי-מוטורי  - כיצד מאתרים ומאבחנים מידע באופן נכון מהמערך התפקודי וממערך החושים וכלים מעשים להתמודדות עם מגוון קשיים וצרכים.
 אבחון כירולוגי פסיכו דיאגנוסטי – מהו? וכיצד ניתן להשתמש בידע הכירולוגי לבניית תכנית טיפול ולהנחיית הורים ומורה/גננת. 
הכרות עם האבחון הדידקטי והפסיכו דידקטי- איך לפענח אותו ומה עושים בפועל עם התוצאות?

הדרכת הורים
איך מתחילים ומנהלים את זה באופן נכון? תקשורת נכונה עם ההורים וחשיבותה.
  • התקשורת ההורית והמשפחתית - נבין את המשמעות הגדולה של להיות הורים, מהי הורות נכונה או לא נכונה וכיצד להפוך את התקשורת בבית לנעימה וזורמת.
  • התקשורת ההורית – האופן שבו ההורים מתקשרים זה עם זה, עם סביבתם ועם מערכות התמיכה שלהם.
  • החשיבה ההורית - האופן שבו ההורים חושבים על עצמם כהורים והאופן שבו הם חושבים על ילדיהם.
  • הרגשות ההוריים - רגשות ההורים ביחס למציאות חייהם הנוכחית, ביחס לרגשות מוקדמים שעלו בהם כהורים, וביחס לרגשות שמקורם בעברם כילדים במשפחות המוצא שלהם.
  • איתור והבנת הצרכים העמוקים שמניעים להתנהגות – איך מדברים על זה והופכים את זה לכלי משמעותי לתקשורת זורמת.
  • ביסוס הסמכות ההורית.
  • הצבת גבולות נכונה.
  • פיתוח עצמאות ומוטיבציה.
  • בנייה וטיפוח של ביטחון עצמי.
  • כיצד להתמודד עם מגוון התנהגויות מאתגרות, כגון:  תחרותיות, אלימות, פסימיות, קשיים חברתיים...
  • המלצה למבנה כללי ומודולרי של תהליך נכון להדרכת הורים.
ליווי מול המורה וצוות ביה"ס / הגננת
הילד נמצא בבית הספר שעות רבות כמעט מידי יום. תקשורת נכונה עם המחנכת וצוות בית הספר הנה משמעותית וחשובה להצלחה של הילד לעשות שינוי ולשפר את הרגשתו ותפקודיו. הבנה של המטפל וההורים כיצד הילד מתנהל בבית הספר מבחינה לימודית, חברתית ומול המורים. מה אפשר ללמוד מכך וכיצד אפשר לגייס את בית הספר ככלי נוסף למינוף הצלחת התהליך בעבור הילד. מה התפקיד, הכלים והתרומה של המטפל במשולש הזה? ואיך עושים את זה נכון? ארגז כלים מעשיים למורה ולבית הספר במגוון צרכים.
מסגרות חינוכיות שונות – מהו חוק החינו המיוחד? מהי ועדת השמה? מהי ועדת שילוב? אילו מסגרות קיימות ומה ההבדלי ביניה? 

כתיבת תכנית טיפולים
כיצד עושים אינטגרציה עם כל המידע ובונים תכנית מותאמת אישית בגישת שלושת הצעדים הכוללת פענוח אבחונים, עבודה עם המטופל, עם ההורים ועם המסגרת החינוכית.















  לפרטים נוספים השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
     
       




 
 
            
© כל הזכויות שמורות ל"מרכז גוף בתנועה" אינטגרציה משולבת בע"מ
 
לייבסיטי - בניית אתרים